مردم کرونا را جدی نگرفته اند|منتظر روزهای سخت باشید

رفت و آمد‌ غیر ضرروری و افزایش ترافیک شهری هشدار و زنگ خطری جدی برای اوج گیری دوباره کرونا است
کد خبر: ۸۴۲۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۴ 26 April 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:بعد از شیوع کرونا در کشور، شهر شیراز نیز مانند بسیاری از کلانشهر‌ها، روز‌هایی خالی از تردد و مملو از سکوت را طی کرد و شهروندان با پی بردن به اهمیت موضوع، بیشتر در خانه ماندند تا از این روز‌های سخت به سلامت عبور کنند. اما در روز‌های اخیر، صدای بوق خودروها، رفت و آمد‌های غیر ضرروری و افزایش ترافیک شهری هشدار و زنگ خطری جدی برای اوج گیری دوباره این ویروس نامرئی خطرناک را می‌دهد.
ویروس کرونا یا کووید ۱۹ به بیشتر کشورهای جهان سرایت کرده است و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا وضعیت فوق‌العاده اعلام کند.

بنا بر اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تا ظهر یکشنبه هفتم اردیبهشت‌ ۹۹، تعداد ۹۰هزار و 481نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند و شمار جانباختگان این ویروس در کشور به پنج هزار و 710 نفر رسید.

در استان فارس، علاوه بر شیراز، در شهرستان‌های فسا، نی‌ریز، اقلید، خرم بید، استهبان، داراب، خفر، فراشبند، خرامه ، لامرد، ارسنجان، لارستان، کازرون، آباده، اوز، خنج، مرودشت، سپیدان، قیروکارزین، فیروزآباد، جهرم، گراش، بوانات، زرقان، بیضا ، کوهچنار و سرچهان بیماران مبتلا به کرونا شناسایی شده‌اند.

بیمارستان حضرت علی اصغر (ع) و سه بیمارستان شهید چمران، شهید فقیهی و شهید بهشتی در شیراز به عنوان مراکز پشتیبان در کنار معرفی ۹ مرکز در شیراز و ۳۶ مرکز در دیگر شهرستان‌های استان فارس برای مراجعه افراد مشکوک به کرونا به این بیماران خدمات می‌دهند.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار